poniedziałek, 29 lipca 2013

Tarta z gruszką i białą czekoladą

Lekki deser na upalne dni! ufff gorącoo




Tarta z gruszką i białą czekoladą

ciasto:
100g masła
250g mąki
3 łyżki cukru pudru
1 jajko

Wszystkie składniki wyrobić i schłodzić w lodówce 2 godziny. Wyłożyć formę do tarty (nasmarowana masłem). Ponakłuwać widelcem.
Piec 25 minut 200 stopni

200ml śmietanki 30%
1 jajko
3 łyżki mąki
3 łyżki cukru pudru
100g białej czekolady

+ 2 gruszki

Śmietankę wymieszać z jajkiem, mąką, cukrem. Białą czekoladę połamać i wrzucić do masy. Gruszki pokroić w ćwiartki.

Na podpieczony i lekko wystudzony spód tarty nałożyć gruszki i zalać masą.

Piec 40 minut, 180 stopni

2 komentarze:

  1. super przepis, dzięki.
    Za pierwszym razem jak piekłam nie zachowałam procedury z braku czasu i nie chłodziłam przez 2 godziny.
    Teraz schłodziłam...........i sie zastanawiam po co to chłodzenie. Ciasto stwardniało, musiałam uzyc tarki.
    więc będe piekła tak jak za pierwszym razem
    Wszystkiego najsmaczniejszego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja tak robie🙂

      Dodaje też pudełko mascarpone do śmietanki i czekolady już ostudzonych.

      Dzięki za przepis.

      Usuń